چین برای شناساییCOVID-19 ، سواب های تست مقعدی را معرفی کرد

28ژانویه 2021- در حال حاضر از سواب های مقعدی برای تشخیص COVID-19  دربرخی از مناطق چین استفاده می گردد، زیرا تصور می شود دقت آنها نسبت به آزمایش های معمول بینی و گلو بیشتر است.

دکتر Li Tongzeng، پزشک ارشد بیمارستان Youan پکن، به تلویزیون دولتی CCTV گفت: این روش جدید در حال استفاده است زیرا تصور می شود روش دقیق تری برای شناسایی ویروس است.

وی افزود: ما دریافتیم که برخی از بیماران بدون علامت که تمایل به بهبودی سریع دارند، بعد از سه تا پنج روز ممکن است هیچ اثری از ویروس در گلوی آنها وجود نداشته باشد، اما ویروس در نمونه هایی که از دستگاه گوارش و مواد دفعی بیمار گرفته می شود، در مقایسه با نمونه های گرفته شده از دستگاه تنفسی، ماندگاری بیشتری دارد.اگر ما برای آزمایش اسید نوکلئیک، از سواب مقعدی استفاده کنیم، نرخ تشخیص بیماران را افزایش داده و احتمال تشخیص موارد از دست رفته را کاهش می دهیم.

این آزمایش شامل قرار دادن سواب در رکتوم حدود سه تا پنج سانتی متر و دو بار چرخش آن است. پس از برداشتن، سواب را درون یک ظرف نمونه گیری قرار داده و برای آزمایش ارسال می کنند.

تیم های پزشکی از این روش نمونه گیری، پس از تست انبوه و مثبت شدن نتیجه ی آزمایش یک پسر 9 ساله در هفته گذشته، بیشتر استفاده می کنند.

در یک مقاله تحقیقی منتشر شده توسط دانشگاه چینی هنگ کنگ (CUHK) پیشنهاد شده است که آزمایش مدفوع می تواند به جای انجام آزمایش تنفسی، برای کودکان بکار گرفته شود و بسیار موثرتر باشد.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/feb/china-introduces-anal-test-swabs-to-detect-covid-19.html